Promotie

Veel organisaties en individuen zitten met dezelfde vraag:  “Hoe zorg ik ervoor dat ik meer bekendheid krijg en dat er meer publiek op mijn activiteiten (voorstellingen, exposities, lessen, etc) afkomt?“. Doelen hierbij zijn ledenwerving en publiekswerving. Hieronder vind je informatie die je daarbij kan helpen.

Agenda’s

Plekken met agenda’s om zelf je activiteit aan te melden:

En daarnaast; maak gebruik van

Persberichten

Het sturen van persberichten is een standaard manier om aandacht te vragen voor je activiteit.

Informatie m.b.t. het schrijven van persberichten:

Voor kranten is het publiceren van een persbericht (pas echt) interessant als je een voor hen op maat gemaakt artikel aanlevert; daarmee geef je hen unieke contect, en vergroot je de kans op publicatie.

Lokale/regionale media:

Via onderstaande mediaplatforms kan je aandacht vragen voor je activiteit:

Deadline weekbladen

De meeste weekbladen komen op dinsdag uit. Uiterlijke deadline voor nieuws is donderdag of vrijdagochtend. Hou hier rekening mee bij het inzenden van een persbericht, of het online plaatsen van een bericht. Bedenk goed welke media je wil benaderen en waarom juist deze. En… maak vooral gebruik van eigen contacten die je al hebt!

In de spotlight

In samenwerking met Huis aan Huis krant Noordoost Twente heb ik een rubriek die ik aan kan bieden aan de culturele verenigingen van ed stad; In de spotlight. Periodiek passen we de vragen die hierin gesteld worden aan een (lid van een vereniging) aan, en kan je je vereniging voor een voetlicht zetten. In dit artikel kan je door één lid aan het woord te laten aandacht vragen voor je vereniging én een eventuele activiteit.

Voor meer info kan je een bericht sturen naar quinta@cultuurmakelaar-oldenzaal.nl.